Rabu, 29 Februari 2012

Olympus TG-620 & TG-820:

Posted By: massodasuki - 6:36 PTG

Share

& Comment

Kamera dengan kemampuan SLR mengilhamkan Olympus untuk melancarkan dua kamera kompak terbarunya, Olympus TG-620 dan TG-820. 

Kedua-duanya nempunyai kemampuan SLR Quality images kerana menggunakan sensor CMOS dengan image engine processor TruePic VI yang biasanya digunakan untuk kamera DSLR.







Malah, apa yang menjadikan kamera ini lasak dan kukuh adalah kedua-dua kamera ini mampu bertahan dalam air pada kedalaman lima meter. Selain itu, ia juga mampu bertahan dalam apa juga keadaan cuaca dengan minimum 10 darjah celsius dan tahan jatuh.
Anda boleh merakamkan gambar dengan hasil yang berkualiti setara SLR serta dibantu teknologi IHS (Intelligence, High Sensitivity and High Speed) sehingga hasil gambar menjadi semakin sempurna. 

Kedua-dua kamera ini dilengkapi kemampuan 12 MP backlit CMOS Sensor, auto fokus, dan lima kali wide optical zoom selain magic filters, image stabilization, mode beauty make-up dan mode panorama. 

Olympus TG-620 dan TG-820 boleh didapati mulai sekarang pada harga RM999 dan RM1,299 dengan pilihan warna pink, biru, hijau, hitam, perak dan putih. 

Spesifikasi Olympus TG-620 & TG-820: 
Perbezaan dari TG-620 VS TG-820 terletak pada ketahanan kedalaman air, goncangan serta skrin LCD di mana TG-820 memiliki spesifikasi lebih baik. 

* 5x wide optical zoom (28-140mm*) 
* 12 Mega piksel backlit CMOS 
* 1080p Full HD Movie and HDMI Control 
* Multi-motion Movie IS 
* iHS Technology 
* Dual Image Stabilisation 
* Magic Filter Movie and/or Stills 
* HDR Backlight Adjustment 
* Advanced iAuto and AF Tracking 
* Face Detection and Advanced SAT 
* Super-resolution Zoom 
* 3D Photo Shooting Mode 
* Beauty Make-up Mode 
* Pet Detection Mode 
* In-Camera Panorama 

About massodasuki

Techism is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © 2013 Teknologi dan Information™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Built with Blogger Templates.